-->

part 2 | rempit ??

Pada suatu malam ramai mat rempit yang berkeliaran di sekitar litar perlumbaan untuk mempamerkan skill atau bakat mereka. Tapan, Meon dan Aji yang sedang berdiri sambil menyaksikan show mat rempit yang lain. tiba tiba hati Tapan berasa sesuatu yang tidak kena dan memberitahu kepada Meon dan Aji

Tapan : wey Meon, Aji
Meon dan Aji : kenapaa??
Tapan : aku rasa tak sedap hati

Mungkin Tapan teringat kata kata Ayahnya semasa itu yang membuatkannya rasa tidak sedap hati. Tetapi Meon cuba untuk menyenangkan hati Tapan yang dibantu oleh Aji. 10 minit untuk menghilangkan rasa itu tiba tiba organizer lumba haram itu memanggil kesemua rider yang ingin berlumba untuk memenuhi ke garisan pemula.

Hati Tapan semasa itu berdegup kuat "dup dap dup dap..dup dup dup" dan tidak pernah dirasainya sebelum ini. Tapan, Meon dan Aji telah pun memenuhi ke garisan pemula yang penuh dengan barisan motor sebanyak 10 buah motosikal yang akan berlumba. Suasana ketika itu amatlah meriah seperti pasar malam lalu didengari bunyi ekzoz motor yang kuat tatapi Tapan cuba memberanikan juga dirinya untuk berlumba sambil memandang Meon dan Aji lalu terlintas dalam dirinya dan berkata "mereka berdua adalah kawan baik aku dunia dan akhirat" dan Tapan bertekad ini adalah perlumbaan terakhirnya. Memandangkan ini adalah perlumbaan terakhirnya Tapan berkata "aku mesti menang dalam lumba kalini"

Tidak lama kemudian, dengan kiraan 1,2 dan kain batik dibaling ke langit "premmmmmmmm" bermulalah perlumbaan. Motor motor pergi dengan bedesup, asap motor yang bertimbun di ruang udara, bau minyak 2t yang mengancam

15 minit selepas itu penampakan motor yang pertama dan adakah Tapan ? Meon ? Atau Aji ?. Motor yang pertama itu seperti penampakan motor yamaha Rxz yang sudah tentu bukan motor mereka bertiga. Motor yang kedua pun telah sampai ke garisan penamat disambung dengan motor yang 3,4 dan 5 dan seterusnya. Kemanakah Tapan, Meon , dan Aji ??

Sudah hampir 30 minit kelibat mereka bertiga masih belum muncul. Litar perlumbaan tidak lah beberapa jauh dari garisan pemula lalu Pihak organizer perlumbaan dan rider rider yang lain sudah mula panik dan cuba untuk melarikan diri dan meninggalkan tempat itu. Ini mendatangkan kemuskilan terhadap mereka bertiga.

Tepat jam 1.30 pagi telah semua tengah melelapkan mata tiba tiba telefon ayahnya Tapan berbunyi lalu diangkat yang mengatakan anak encik sekarang berada di hospital. Ayahnya yang masih belum sempat berkata apa apa lalu melepaskan telefonnya jatuh ke lantai dan jatuh melutut. Ayahnya mengejut Maknya dan memberitahu perkara yang telah terjadi lalu mereka bergegas ke hospital

Sampai sahaja di hospital Mak dan Ayahnya terkejut dan berakata "Astaqfirullahalazim anakkkkkuuuuu!!!" kata maknya yang melihat anaknya Tapan yang sedang tersandar di dinding sambil duduk bersama Aji. Tapan yang mendengar suara maknya lalu berdiri dan berlari ke arah maknya dan memeluk maknya. "Kau selamat nakkk kau selamat nakk alhamdulillah" kata maknya kepada Tapan. Dalam pelukan itu Tapan berkata "meon mak meon, meon dah tak ada" yang sambil menangis teresak esak. Tetapi ? Ayahnya pun hairan kenapa pihak hospital yang menelefonnya yang berkata Tapan berada di hospital? Sedangkan Tapan tidak mengalami apa apa kecederaan pun ? sebenarnya Pihak hospital yang menelefon ayahnya belum sempat habiskan ayatnya lagi lalu ayahnya sudah meletak telefon:sweat_smile:

Tidak lama kemudian ibu bapa Meon datang sambil menangis melihat anaknya Meon yang sudah tiada:sob:. Tapan dan Aji yang berasa bersalah hanya mampu memohon maaf kepada ibu bapanya Meon dan berasa sedih atas pemergian kawan karib mereka.


Bersambung...

0 Response to "part 2 | rempit ?? "

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel