-->

Sarapan penting untuk anak

topik sarapan pagi untuk anak

Sarapan pagi adalah makanan pertama yang diambil selepas bangun dari tidur. Sarapan sangat penting untuk kecerdasan seseorang dan memberikan kita tenaga untuk melakukan pekerjaan harian dan perlu diambil tiap tiap hari. Sarapan pagi juga penting untuk anak anak yang bersekolah untuk kecerdasan minda mereka sewaktu pembelajaran.

Memandangkan dengan pembukaan sekolah semula ini, ibu ibu boleh memasakkan sarapan untuk anak anak mereka kerana makanan terbaik adalah makanan yang dimasak sendiri dan disediakan sendiri oleh ibu untuk anak. Hal ini kerana penyediaannya lebih terjamin bersihnya.

Dengan bersarapan anak anak akan lebih fokus dengan lebih baik. Mungkin banyak ibu bapa yang takut anaknya mengantuk di sekolah jika diberikan sarapan. Padahal, anak anak yang tidak bersarapan akan mengalami kepenatan di sekolah dan hal ini akan membuat prestasinya berkurang.

Bahkan saya percaya bahwa hal tersebut akan memengaruhi mood-nya di sekolah dan tentu sahaja ini akan membuatnya lebih sulit untuk menerima pembelajaran di sekolah.

Sarapan bukanlah perkara yang sulit untuk dilakukan, malah mudah untuk dilakukan oleh semua masyarakat. Namun dengan kesibukkan dengan zaman yang semakin modern ini maka sebahagian atau segelintir masyarakat yang mengambil mudah tentang sarapan

2 Responses to "Sarapan penting untuk anak"

  1. Diet makan yang paling penting ialah sarapan.
    Wajib sarapan.

    ReplyDelete
  2. Memang selalu sarapan roti canai..takpun kuih muih.

    ReplyDelete

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel