-->

Jom Jaga Kesihatan Diri Kita

Sembang Teh - Kesihatan amat penting dalam kehidupan seharian kita Antara cara bagi memastikan kesihatan diri kita supaya berada dalam keadaan baik adalah dengan melakukan aktiviti riadah. Pada masa lapang, kita digalakkan untuk melakukan aktiviti riadah seperti bersukan dan bersenam. Senaman adalah aktiviti regangan badan yang mudah dan boleh dilakukan di mana-mana pada tempoh masa yang singkat.

Seterusnya, mengamalkan pemakanan seimbang juga penting bagi memastikan kesihatan diri kita sentiasa terjamin, Rugi jika bersenam tetapi tidak menjaga pemakanan.

https://sembangtehh.blogspot.com/


Selain itu, penjagaan kebersihan diri, keluarga dan kawasan sekitar juga adalah penting dalam menjaga kesihatan. Hal ini menyebabkan, penyakit boleh berpunca daripada pelbagai sudut terutamanya apabila terdapat kekotoran daripada sisa sampah dan takungan air yang terbiar lama yang membolehkan nyamuk aedes untuk membiak. Hal ini boleh mewujudkan penyakit wabak denggi, Penyakit ini sering berlaku di negara kita dan boleh membawa kepada kematian.

https://sembangtehh.blogspot.com/


Oleh itu, setiap individu mestilah mempunyai sikap yang  bertanggungjawab untuk memastikan kesihatan diri kita terjaga. Usaha menjaga kesihatan diri dan keluarga adalah dari usaha diri kita sendiri. Kita perlulah menjadi contoh kepada masyarakat supaya masyarakat boleh ikut apa yang kita lakukan untuk kebaikkan diri kita sendiri dan Secara tidak langsung, kita telah menjadi inspirasi terhadap masyarakat

2 Responses to "Jom Jaga Kesihatan Diri Kita"

  1. In syaa Allah
    Diri kita tanggungjawab kita

    ReplyDelete
  2. Ha.. Betul tu. Jangan dok cegah covid je, masalah kesihatan lain terabai

    ReplyDelete

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel